Általános Szerződési Feltételek

1. A Szolgáltató

Név: Szabó Petra EV

Székhely: 7133 Fadd, Rákóczi Ferenc utca 75.

Nyilvántartási szám: BEÍRNI

Adószám: BEÍRNI

e-mail elérhetőség: szabopetrart@gmail.com

2. A Partnerek (továbbiakban Partner) és adataik:

4. A Szolgáltatás

A weboldal célja, hogy (hirdetési) felületet biztosítson a Partner számára ahhoz, hogy az általa kínált (terápiás, pszichológiai, konzultációs, coaching) szolgáltatásokat Szolgáltató a Felhasználók felé közvetítse.

A Szolgáltatás és a szerződéskötés nyelve a magyar.

5. Az ÁSZF tartalma

Jelen ÁSZF tartalmazza a Szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos általános feltételeket, így Szolgáltató és Felhasználó jogait, kötelezettségeit, valamint egyéb, a Szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, így a különösen 2013. évi V. törvényben (Ptk.), a 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadók.

6. Az ÁSZF elfogadása

Az ÁSZF, valamint az annak részét képező Adatkezelési Szabályzat Felhasználó általi elfogadására Honlapokon található szolgáltatások igénybe vételével egyidejűleg kerül sor.

Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF tartalmát nem fogadja el, úgy a Honlapokon keresztül szolgáltatást nem vehet igénybe. Az ÁSZF módosítása a már megkötött szerződéseket nem érinti. A szolgáltatás igénybevétele tekintetében hatályos ÁSZF minden esetben a szolgáltatás igénybevétele során elfogadott ÁSZF.

7. A szolgáltatások internetes felület útján történő megrendelése, valamint a Felek közötti szerződés létrejötte

A Honlapon történő szolgáltatások megrendelésének visszaigazolásával szerződés jön létre a Felhasználó és a Partner között (Szolgáltató csupán közvetítő tevékenységet lát el a szerződés létrejötte érdekében).

Felhasználó a Partner által felkínált szolgáltatáshoz kapcsoló időpontot egyezteti.

A szerződés akkor jön létre, amikor Partner e-mailben értesíti a Felhasználót a szolgáltatás részleteiről.

Az egyedi megrendelés tartalmazza a megrendelt szolgáltatás körét, számát és adóval megnövelt ellenértékét, a járulékos költségeket.

Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a szolgáltatásoknál vagy az áraknál, fenntartja Partner a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja Partner a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

Felhasználó a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A rendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató és Partner kizárják felelősségüket, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásaikat.

A Szolgáltatót és Partnert a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Az elektronikus megrendelés a Ptk. 6.64. § (1) bekezdése szerinti szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül, amelyhez a Felhasználó a benyújtást követő 48 órán belül kötve van.

A Partner a megrendelés beérkezéséről elektronikus úton – a Felhasználó által megadott e-mail címre történő kézbesítés útján - értesíti a Felhasználót. A Szolgáltató ezen értesítése kizárólag a megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését igazolja, egyéb joghatással nem bír, így a Szolgáltatásra vonatkozó szerződést sem hozza létre a Felek között. Ennek oka, hogy a visszaigazolást a Szolgáltató által üzemeltetett számítógépes rendszer automatikusan generálja.

A Partner az ajánlati kötöttség határidején belül külön e-mail útján tájékoztatja a Felhasználót a megrendelés elfogadásáról, amellyel Felek között a Szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejön. A szerződés létrejötte a Felhasználó részéről fizetési kötelezettséget keletkeztet.

A szerződés létrejöttére vonatkozó visszaigazolás és annak ÁSZF mellékletének megküldése a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szakasza szerinti visszaigazolásnak minősül. A Felhasználó elfogadja, hogy részére elektronikus számla kerüljön átadásra.

Amennyiben a Szolgáltató 48 órán belül nem keresi fel a Felhasználót, úgy a Felhasználó ajánlati kötöttsége megszűnik.

A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A Partner a Felhasználó elektronikus megrendelését saját rendszerében iktatja, az – a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban - utóbb hozzáférhető.

8. Fizetési feltételek

Felhasználó a véglegesített megrendelés ellenértékét a Partner által kiállított számla alapján, az abban foglalt fizetési határidőig átutalással köteles megfizetni.

Partner kizárólag a bekért összeg maradéktalan megfizetését követően teljesít a szolgáltatást.

Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő számla sorszámát. Az ennek elmulasztásából vagy hibás feltüntetéséből eredő károkért Partner és Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Felhasználó viseli.

9. Elállási jog

9.1. Partner elállási joga

Amennyiben Felhasználó az átutalást a bekérőn/számlán feltüntetett fizetési határidőn, de legkésőbb 8 naptári napon belül nem teljesíti, Partner a szerződéstől elállhat. Partnert megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Felhasználó a megrendelését a hibás áron véglegesítette, vagy ha olyan áru megrendelésének visszaigazolása történt meg, amely a készletből kifogyott, és Partner már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni.

Elállás esetén Partner a Felhasználó részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Partner azonnal felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a Felhasználó által esetlegesen átutalással már megfizetett összeget 30 napon belül visszautalja a Felhasználó számlájára.

9.2. A Felhasználó elállási joga

A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (továbbiakban: Fogyasztó) a megrendelés véglegesítésétől kezdve a szolgáltatás teljesítéséig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Az elállási jog gyakorlása a Fogyasztó erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával történik.

Felhasználó a foglalás lemondását email üzenetben kérheti Partnertől.

Amennyiben a foglalás lemondását Felhasználó a lefoglalt időpontot megelőző 24 óránál korábban kezdeményezi, a teljes kifizetett díj visszatérítésre kerül.

A megfelelő összeget Partner 3 munkanapon belül visszautalja a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra.

Amennyiben a foglalt időpont lemondását 24 órán belül kezdeményezi a Felhasználó, a kifizetett összeg nem kerül visszatérítésre.

Amennyiben a Felhasználó nem kezdeményezi a Szolgáltatás lemondását, úgy nem illeti meg a felmondási jog.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg a felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, gazdasági társaságokat nem. A Ptk. 8:1. § 3. pontja szerint a fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, gazdasági társaságokat nem illet meg az elállási jog.

10. A Partner ajánlatainak közzététele

A Partner Honlapon általa elhelyezett/vagy ilyen célból a Szolgáltatónak átadott adatok, információk tartalmáért teljes felelősséggel tartozik.

11. Felelősség

Figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató a Partner ajánlatait, az általa közölt információkat közvetíti és tünteti fel a Honlapokon, így az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget – azok a Partner megbízásából/által kerülnek elhelyezésre és kizárólag tájékoztató jellegűek.

Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató kizárja felelősségét mindazon Felhasználónak, vagy harmadik személynek okozott károkért, amelyek a Partner megbízásából elhelyezett ajánlatokból, információkból származnak, továbbá a honlapok használatából, működéséből adódó esetleges károkért; valamint az egyéb, a Szolgáltatón és Partneren kívülálló okokra visszavezethető károkért (vis maior).

A Honlap működtetését a Szolgáltató közvetítő szolgáltatóként, az Ekertv. rendelkezései szerint végzi.

A Szolgáltatással kapcsolatos jogsértések esetén a Szolgáltató a jogszabályok által megkívánt keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövető személyek felelősségre vonása érdekében és fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó vagy Partner által elkövetett jogsértés esetén az illetékes hatóságnál bejelentést tegyen. A Szolgáltató, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos jogsértések miatt bírság, büntetés, vagy bármilyen más jogcímen megfizetendő összegben marasztalást szenved, úgy a jogsértővel szemben mind a Szolgáltató által kifizetett összegek tekintetében, mind ezen túlmenően teljes kártérítési igénnyel lép fel.

Szolgáltató kizárja felelősségét a megrendelt szolgáltatások nyújtása vonatkozásában, tekintettel arra, hogy a szolgáltatás nyújtása a Szolgáltatótól függetlenül, a Felhasználó és Partner külön megállapodásának megfelelően megy vége.

A Partner megbízásából a weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. Szolgáltató nem köteles ellenőrizni továbbá az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt, ezért a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

12. Kellékszavatosság

Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:

  • a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy
  • b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül, fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

A Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év, fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Kicserélés vagy elállás esetén a Felhasználó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

A szavatossági jogok gyakorlása

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Felhasználónak kell bizonyítania.

A Szolgáltató a Felhasználó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

  • a) a Felhasználó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  • b) a Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  • c) a szerződés Szolgáltató általi teljesítésének időpontját,
  • d) a hiba bejelentésének időpontját,
  • e) a hiba leírását,
  • f) szavatossági igénye alapján a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  • g) a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Felhasználó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a Felhasználó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót.

A Szolgáltató a Felhasználó szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Kijavításra a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

  • a) a Felhasználó nevét és címét,
  • b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  • c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  • d) azt az időpontot, amikor a Felhasználó a kijavított dolgot átveheti.

13. A szerződés megszűnése

A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal írásban felmondani, ha a Szerződésben Szerződésszegésként meghatározott események bármelyike bekövetkezik.

Bármely okból szűnik meg a Szerződés, az önmagában nem jelenti azt, hogy a Szerződés alapján a Feleket megillető bármely követelés vagy annak érvényesítési lehetősége is megszűnik.

14. Panaszkezelés

Amennyiben a Felhasználó panasszal fordul a Szolgáltatóhoz, úgy a Szolgáltató a panaszt rögzíti és egy évig megőrzi. A Szolgáltató a panaszt 30 napon belül kivizsgálja, majd a vizsgálat eredményéről írásban értesíti Felhasználót. A panasz benyújtására Szolgáltató fent megjelölt elérhetőségein van lehetőség.

Bankkártyás fizetés esetén a fizetéssel kapcsolatosan felmerült panaszt a Szolgáltató továbbítja a hatáskörrel rendelkező pénzintézet felé.

A Felhasználó – amennyiben fogyasztónak minősül – panaszának elutasítása esetén jogosult a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Bővebb információ a Budapesti Békéltető Testület tevékenységéről, valamint elérhetőségei:

  • bekelteto.testulet@bkik.hu
  • telefonszám: 06 (1) 488-21-31
  • székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Amennyiben a Felhasználó a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

  • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • fogyved@pest.gov.hu

Panaszát az Online Vitarendezési Platformon is megteheti, amelynek linkje a következő:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről
  • 2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról
  • 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19. Záró rendelkezések

    A Szolgáltató jelen szerződésből eredő bármilyen igény felmerülése esetén törekszik a Felhasználóval való együttműködésre, ennek megfelelően a Felhasználó igényeit és a Szolgáltatás színvonalának emelését elősegítő javaslatait teljes munkaidőben fogadja a fent ismertetett elérhetőségeken.

    ⬆